onsdag, november 15, 2006

Økologi og helligdage

Nu har jeg jo tidligere brokket mig lidt over manglen på økologiske varer i de belgiske supermarkeder, men det bliver jeg nødt til at trække i mig igen. En vandretur rundt i lokalområdet afslørede et supermarked, vi ikke havde opdaget tidligere, og her kan vi finde alverdens gode ting og sager, der er mærket "økologisk" eller "biologisk", som det hedder her. Faktisk er jeg på nippet til at sige, at det forholder sig bedre end i DK, hvor man skal gå i særlige økologiske butikker for at finde alle typer varer. Her kan man finde det hele side om side med "almindelige" varer.
Nå, en anden detalje var lørdagens ukendte helligdag. Som historiker må jeg jo indrømme, at det var en smule pinligt ikke at vide det. Kl. 11, på den 11. dag i den 11. måned 1918 afsluttedes 1. Verdenskrig, og det har bl.a. belgierne markeret lige siden. De lagde jo så også jord til slagterierne, mens vi danskere var noget mere på sidelinien. Men så blev jeg da så klog på den sag.

Ingen kommentarer: