tirsdag, januar 27, 2009

Betragtninger over VM i Håndbold

Det lykkedes mig at købe 3 måneders Sputnik-abonnement, inden jeg fik set, at TV2's gyldne løfter om direkte transmission af samtlige 84 kampe ved VM i Håndbold ikke gjaldt i udlandet. Suk! Flere timers søgen på proxy-servere og danske IP-adresser bragte mig ikke nærmere en løsning, men så kom Line hjem fra Parlamentet og fortalte at hendes kollega, Søren, havde den perfekte løsning i form af sportsbaren Fat Boys på Place Luxembourg. Velskænkede øl, godt selskab og storskærm var jo ikke at foragte, så nu har jeg set et nederlag og en sejr. Førstnævnte i lørdags i kampen mod Polen. Trods nederlaget var det en fornøjelig aften, da der sad adskillige polakker samt en mindre skare danskere, så der blev råbt og hujet. Det var dog intet imod aftenens kamp mod Tyskland, hvor de danske tilskuere på Fat Boys var mødt talstærkt op, og der var også enkelte tyskere. En passende fordeling efter undertegnedes mening, hvorved stemningen var høj og resultatet var jo aldeles tilfredsstillende. Der var mødt to parlamentsmedlemmer op. Margrethe Auken sad lidt længere tilbage i baren, mens jeg fik glimrende selskab af Ole Christensen ved min side. Et for mit vedkommende hidtil ukendt medlem, men han viste sig jo at have passende holdninger til håndbold og ikke mindst tyskere. Således kan man jo håbe på at han og Margrethe åler deres tyske kolleger i morgen.
En ekstra lille detalje var de forskellige bemærkninger, man fangede rundt blandt de håndboldglade danskere. De fleste var ganske unge mennesker, så et godt bud vil være, at der var tale om stagieres, praktikanter og lignende. Ikke desto mindre fangedes hurtigt momentet af prestige. Således nævnte en ung dame med begejstring, at hun netop havde været inde og besøge Parlamentet idag. Det blev hurtigt modsvaret af sidedamen (på samme alder), der påtaget "casual" nævnte, at "nu arbejdede hun jo i Parlamentet hver dag". Resten fortog sig i larmen, hvilket var aldeles glimrende, idet bemærkningen kun kan betegnes som latterlig. Der arbejder godt 6.000 mennesker (mener jeg) i parlamentet, så hvad særligt er der dog ved det? Den lille stakkel - altså sidedamen.

Ingen kommentarer: