onsdag, oktober 07, 2009

Det vildeste styrt

Så har man prøvet det med. Heldigvis uden den nyligt omtalte spænde-på-cykel og desuden uden passagerer. Og det var sørme godt det samme. Jeg tog nemlig det vildeste styrt lige uden for Parlamentet midt på Place Luxembourg i går. Ja, det var vel cirka det mest dramatiske, der skete i det område denne dag. Der var lige et par brosten, der var blevet sæbeglatte af regn og skidt, og pludselig smuttede cyklen. Sært nok kunne jeg følge hele styrtet og nå at tænke en masse (sådan føltes det i hvert fald), så jeg besluttede mig tilsyneladende for at lade tingene gå sin gang. Det resulterede i en vældig glidetur (jeg rejste mig ca. 2 meter fra cyklen) henover brostenene, hvorved jeg blev plaskvåd, men ellers var der kun en lille hudafskrabning på skinnebenet. Den mest forskrækkede var vist en medcyklist, som jeg netop havde overhalet. Sikke noget.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Kaere Anders Kristian.
Det var sandelig godt, at du havde hjelmen paa(?) og ingen piger med. Duy skulle jo noedigt ligge i sengen med hjernerystelse paa din foedselsdag. Vi oensker dig god bedring allesammen, kaerlig hilsen Bente, Ashok, Mie og John