onsdag, august 29, 2007

Big brother is watching...

Dette fænomen - en weblog - er jo et aldeles underligt fænomen forstået på den måde, at man ikke præcis ved, hvem man deler sine tanker og skriblerier med. Men, nu kigger jeg lidt med i den anden retning, idet jeg har installeret en besøgstæller. Den kan ikke ses - men nu fortæller jeg jo den er her - og den fortæller mig en helt masse om mine besøgende. F.eks. hvor I kommer fra. Så er det sagt. Det er jo ikke fordi kommentarerne oversvømmer mine blog-poster, så nu har jeg da etableret en form for tovejskommunikation.
En interessant detalje ved sådan en tæller eller statistik er, at den registrerer hvor IP-adressen er lokaliseret. Ja, det betyder, jeg ved hvor I bor... Og nu har jeg et par gange haft besøgende fra Spanien. Ganske sjovt, da jeg ikke mener at kende nogen i Spanien. Men, det kan man så komme til. Man kan selvfølgelig også sidde og håbe på, at det er en forlængst glemt rig onkel, der sidder og holder øje med én og bare venter på at donere et par millioner til nevøen. Men, jeg tror nu nok, jeg har styr på mine onkler og den slags.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

ok, saa maa jeg jo gaa til bekendelse. Du kender mig ikke, men jeg er en af Lines gamle studieveninder fra lingvistik, og nu bor jeg i Sevilla. Jeg laeser ogsaa jeres faellesblog, men er alt for nysgerrig til ikke at laese med her ogsaa.
Hils Line mange gange.

Krogager sagde ...

Hej Anja,
Ok, jeg må så også indrømme at du var mit eneste rigtige bud på en besøgende. Har trods alt hørt om dig.
Mange hilsner
Anders Kristian