tirsdag, januar 05, 2010

10'erne

Jeg har med vilje ikke lavet nogle nytårsfortsæt, der relaterer sig til
hyppigere opdatering her på bloggen. Det ville med sikkerhed være en
tabt sag. Og se bare. Der er allerede gået fem dage af det nye år, inden
jeg kommer til tasterne, så nu kan jeg jo rigtig spille bagklog. Nå,
dermed skal det nu ikke være sagt, at jeg ikke vil forsøge at skrive
lidt oftere. Det er så absolut min hensigt. En første lille tanke, der
kan udbredes til et større publikum, er det med, at vi nu har bevæget os
ind i 10'erne. Endelig er vi igen i et årti, der ikke skaber bøvl med
hensyn til netop udtrykket xx'erne. Nåja, 90'erne var da mere mundret,
men det er jo nok fordi, der engang var en sang om dem (jaja altså
1890'erne) og så kender man jo ikke rigtig nogen, der havde levet i
0'erne og benyttet det udtryk. Altså var det lidt svært at få et nært
forhold til. Til trods for man havde 10 år til at lære det.
Og er det egentlig ikke uhyggeligt, at vi nu er i 2010? Godt nok var der
meget postyr omkring 2000, men 2010 har alligevel oftere været et
katastrofeår, magisk år eller på anden vis vendepunkt i diverse film (af
mere eller mindre god kvalitet). Mon jorden så går under, tager
robotterne over, kommer der en invasion fra det ydre rum eller lever vi
bare videre, som vi altid har gjort. Tja, man hælder nok til det sidste,
men hvem ved. Måske sker der noget ekstraordinært i 2010...

Ingen kommentarer: