torsdag, november 09, 2006

At blogge

Nu begynder det at fungere med det hersens bloggeri - eller blogging. Ja, ordet kommer jo nok snart i den danske retskrivningsordbog og så kan der da komme noget diskussion ud af den sag.
Nå men det begynder at falde mig aldeles naturligt bare at sidde og skrive løs. Jeg har ingen anelse om, om der er andet publikum end mig selv og så lige familien, måske et par venner, men det er så også det hele. Her kan jeg så lige indskyde, at skulle der være interesse for at kommentere på noget af det skrevne, så er muligheden der jo her nedenfor. Men så skal der selvfølgelig være et interessant indhold. Det kunne være vejret. Det er lidt underligt at sidde i Belgien og lytte til en trist vejrudsigt fra Danmark (på P3), mens solen skinner fra en skyfri himmel. Det minder én om, at man har skabt sit eget lille Danmark i lejligheden. Dvs. vi lytter til DR, ser Ørnen og de danske nyheder via nettet, mens det lokale kommunalvalg ret beset er gået hen over hovederne på os. Det løb af stablen den 8. oktober, men hvem der blev borgmester aner jeg ikke. På samme vis er jeg også bedre orienteret om Brøndbys nedtur end om Anderlechts chancer for at avancere i Champions League. Og sådan kunne man blive ved.
Men det er nu spændende at bo i et andet land. Trods alt.

Ingen kommentarer: