fredag, november 10, 2006

Nå der var den så...

Tilsyneladende forsvandt tidligere omtalte gårsdagstanke ikke fuldstændig. Den tog bare en omvej... (se herunder) Hm, de digitale veje er til tider fuldstændig uransagelige.
Og hvad er der så sket siden sidst. Jo, jeg har været ved at undersøge mulighederne for det nymodens RSS-feeds. Det er en smart lille detalje, der gør det muligt at tilmelde sig denne lille men dog aldeles interessante blogs "feeds". Med andre ord kan man få et lille "ping" og en meddelelse hver gang, der sker noget nyt her på stedet.
Nu går jeg så og overvejer, om jeg skal indsætte det på siden. Der er plusser og minusser. I Internet Explorer fungerer det nemlig, så vidt jeg forstår, kun, hvis man lige installerer en lille småkage eller det der minder derom. Til gengæld fungerer det uden problemer i Firefox, så jeg kan da kun opfordre evt. læsere til at benytte Firefox. Den er gratis og har efter sigende større sikkerhed end Internet Explorer. Og der er en del smarte funktioner i firefox-browseren. Fx. flere faneblade med forskellige internetsider.
Men, det korte og det lange er, at jeg snart får feeds her på siden. Hvis man så er til den slags, vil der fremkomme et lille orange ikon oppe i adresselinien. Klikker man herpå, kan man tilføje denne side feeds til sin browser. Ganske smart, når man lige finder ud af det.

Ingen kommentarer: